Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Teaching Unplugged is the first book to deal comprehensively with the approach in English Language Teaching known as Dogme ELT. It challenges not only the way we view teaching, but also the way we view being a teacher.Dogme ELT advocates teaching 'unplugged': a materials-light, conversation-driven philosophy of teaching that, above all, focuses on the learner and on emergent language.https://www.deltapublishing.co.uk/titles/methodology/teaching-unplugged
didactische werkvormen --- Didactics of English --- talenonderwijs --- Engels --- English --- language teaching --- didactiek --- Didactische principes --- Gesprekken --- Mondelinge communicatie --- Dogme ELT --- Didactiek --- Communicatie --- Mondelinge taalvaardigheid --- Didactische werkvormen --- Didactisch principe --- Gesprek --- Dogme Language Teaching --- Didactische werkvorm
Choose an application
Het boek biedt een schatkaart om je weg te vinden in de wereld van creatief denken: 50 inspirerende werkvormen prikkelen de hersenen op verschillende manieren en zijn geschikt voor creatieve sessies met groepen maar soms ook met een individuele variant. Het is geschreven voor managers, beleidsmedewerkers, trainers en consultants, die sessies begeleiden waarbij gebruik moet worden gemaakt van de creatieve vermogens van de deelnemers om tot vernieuwing of verbetering te komen. Het gaat hierbij om creatief denken, denken waarbij vaak de intuïtie wordt aangesproken, maar vaak ook de ratio. Zo zijn er werkvormen om inzicht te vergroten, om een gewenste situatie helder te krijgen en om originele ideeën te ontwikkelen. In een inleiding geven de auteurs aan hoe met het boek gewerkt kan worden. Met literatuur- en speelfilmlijst en als bijlage een handleiding voor mindmappen
#FARO gidsen_gidsvaardigheden --- Créativité Creativiteit --- creativiteit --- didactisch materiaal --- mindmapping --- spelen --- werkvormen --- 415.4 --- arbeid, motivatie --- managementvaardigheden --- Mind mapping --- S20090363.JPG --- didactiek --- Hogere geestelijke functies --- 159.95 --- 371.3 --- Cognitive psychology --- werkplekleren --- Industrial psychology --- Creatieve therapie --- Creativiteit --- Groepswerk --- Communicatieve vaardigheden --- Technieken --- Groepsdynamiek --- Expressie --- Training --- Presenteren --- Werkvormen --- Werkvorm --- Musiceren --- Didactics --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Choose an application
Deze uitgave bestaat uit 60 unieke fotokaarten en een bijbehorend boek waarin twintig activerende werkvormen voor onderwijs, trainingen en workshops staan beschreven.De doelen die met deze fotokaarten behaald kunnen worden zijn heel divers. De fotokaarten kunnen worden ingezet voor kennismaking, ervaringen uitwisselen, meningen peilen en evalueren. De in de praktijk geteste fotokaarten zijn bovendien heel geschikt om specifieke onderwerpen zoals spreekwoorden, creatief denken, persoonlijke effectiviteit, milieu of didactiek te behandelen.(https://www.bsl.nl/shop/water-naar-de-zee-dragen-9789031360505.html)
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Higher education --- 489.4 --- communicatie --- kennismakingsspelen --- motivatie --- persoonlijke effectiviteit --- spreekwoorden --- werkvormen --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Didactisch materiaal --- Onderwijs --- onderwijs --- 454.21 --- Activerende didactische werkvormen --- didactische set --- 092102.jpg --- Didactiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Schoolbooks - Didactic material --- 484.4 --- coaching --- didactisch materiaal --- didactisch proces --- fysiologie --- leermethoden --- leermiddelen --- les --- trainingen --- KHCA --- groepswerk --- groepswerk. --- Groepswerk. --- Didactische werkvormen --- Training --- Diversiteit --- Fotokaarten --- Opleidingen --- Methodologie --- Beeldcommunicatie --- Motivatie --- Werkvormen --- Games --- didactiek --- 371.3 --- toegepaste filosofie --- Opleiding --- Werkvorm --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Arbeidsmarkt --- Sport
Choose an application
Met de EE-Cahiers wil men een relevante onderwijsthematiek hapbaar en concreet beschrijven met aandacht voor een beetje theorie, maar vooral met een richting en een houvast voor het dagelijkse handelen in de praktijk. De EE-Cahiers richten zich voornamelijk op de leeftijdsgroep van 6- tot 12- jarigen. Dit cahier wil leerkrachten houvast geven in hun zoektocht om contractwerk steeds verder uit te bouwen. Er is aandacht voor het werken met stappenplannen, het formuleren van geschikte opdrachten, het belang van coöperatieve taken, het aansluiten bij de eindtermen en nog veel meer.
Contractwerk --- Didactische werkvormen --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Activerende didactische werkvormen --- Zelfstandig werk --- Educatieve spelen --- Hoekenwerk --- contractwerk --- didactische werkvormen --- hoekenwerk --- 454.21 --- didactiek --- Vakoverschrijdend werken --- 474.21 --- contractwerk (ler) --- didactische werkvormen (ler) --- educatieve spelen --- lager onderwijs --- zelfstandig werken --- Contractwerk ; basisonderwijs --- Eindtermen ; basisonderwijs --- Evaluatie ; basisonderwijs --- Werkvormen --- Didactiek --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Contains audio-visual material --- Zelfstandig werken --- Kleuteronderwijs --- Teaching --- Didactic strategies --- Primary education --- Didactische werkvorm --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Educatief spelmateriaal --- Natuur
Choose an application
In Digitale didactiek wordt aandacht besteed aan:1. principes voor effectief onderwijs met gebruik van ICT-middelen2. het gebruik van ICT bij het uitvoeren van werkvormen, 3. de selectie en het gebruik van online leermaterialen, 4. het gebruik van ICT bij het begeleiden van studenten en 5. het gebruik van ICT bij het toetsen van studenten. Al deze onderwerpen worden geïllustreerd met concrete stappenplannen die docenten, maar ook onderwijsadviseurs direct kunnen gebruiken bij het ontwerpen en uitvoeren van onderwijsactiviteiten.
Digitale didactiek. --- Elektronische leeromgeving. --- Computer assisted instruction --- HO (hoger onderwijs) --- e-learning --- competenties --- didactische werkvormen --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- elektronische informatievoorziening --- Higher education --- 378 --- ICT --- didactiek --- hoger onderwijs --- 489.4 --- Computerondersteund onderwijs --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- 489 --- Coöperatief leren --- Evaluatie (Beoordeling) --- Instructie --- Interactief onderwijs --- Studentenbegeleiding --- didactiek (ler) --- hoger onderwijs (ler) --- ict (ler) --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs; algemeen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- departement Algemeen 09 --- Digitale didactiek --- Didactische werkvormen --- Leermiddelen --- Evaluatie --- 454.52 --- didactisch materiaal --- didactisch proces --- informatica --- les --- onderwijs --- Didactische werkvorm --- Leermiddel
Choose an application
This unique and ground-breaking book is the result of 15 years research and synthesises over 800 meta-analyses on the influences on achievement in school-aged students. It builds a story about the power of teachers, feedback, and a model of learning and understanding. The research involves many millions of students and represents the largest ever evidence based research into what actually works in schools to improve learning. Areas covered include the influence of the student, home, school, curricula, teacher, and teaching strategies. A model of teaching and learning is developed based on the notion of visible teaching and visible learning. (Bron: www.routledge.com)
Effective teaching --- Learning --- Teacher effectiveness --- Teaching --- evidence-based onderzoek --- klassenmanagement --- leerlingmotivatie --- leren --- onderwijsprogramma --- onderwijsstrategiën --- schoolprestaties --- 371.12 --- Coaching --- Leraren hoger onderwijs --- Leraren : lesgeven --- Lerarenopleiding --- 102887.jpg --- Didactiek --- #SBIB:316.334.1O400 --- 371.012 --- 371.01 --- 371.26 --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Teacher quality --- Teachers --- Learning process --- Comprehension --- Instructional effectiveness --- Teaching effectiveness --- Teaching quality --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 371.01 Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Didactiek. --- Leren. --- Onderwijskunde. --- Qualitative methods in social research --- evidence-based methodiek --- onderwijsmethoden --- Didactic strategies --- Research on teaching --- meta-analyse --- Longitudinal studies. --- PXL-Education 2014 --- onderwijsresearch --- onderwijssystemen --- Onderwijsstrategieën --- Leerstrategieën --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Effectieve scholen --- 370.02 --- Onderwijsstrategie --- Leerstrategie --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Effectieve school --- didactiek --- onderwijssociologie --- leren leren --- onderwijspraktijk --- didactische werkvormen --- Learning - Longitudinal studies --- Teaching - Longitudinal studies --- Effective teaching - Longitudinal studies --- Teacher effectiveness - Longitudinal studies
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|